tirsdag den 12. februar 2013

Flere lakridser



Mit lille lakrids depot, som jeg lavede sidste år før jul, er ved at være tømt.
Jeg synes derfor, at var derfor på tide at lave en ny portion, så jeg har tilbragt eftermiddagen i køkkenet.
Her er hvad jeg brugte til fremstillingen:
Sød finsk lakrids, mørk chokolade 80% og lakridspulver.
Resultatet bliver en god portion lækre lakridser a la Bülow, men noget billigere.  :o)





Da jeg nu var så godt igang, fik jeg også  fremstillet en portion mandler med lakridspulver.
Først ristede jeg mandlerne i ovnen ved 200gr i 10 minutter.
Derefter blev de dyppet i hvid chokolade og til sidst trillet i lakridspulver.
Resultater er de lækreste KILLER mandler, som smager fantastisk.
 Her i huset er lakridspulver blevet et stort hit, som I sikkert har gennemskuet.  :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar