onsdag den 5. december 2012

Pipingbånd


Jeg syr ofte piping bånd / tittekant på mine puder.
Det giver en fin kontrast og puderne får et flot finish.
Jeg synes imidlertid ofte, ade færdigkøbte bånd er for smalle,
 og de er tilmed ret dyre, så derfor laver jeg ofte mine egne. 
 Her har jeg brugt anoraksnor, da jeg synes det giver det flotteste resultat.
 Jeg køber en rulle af gangen, men mindre kan også  gøre det.
 Hvis man syr ofte kan det dog sagtens betale sig at investere i en rulle.



 Jeg er så heldig, at jeg kan justere stingbredde og stingposition på min symaskine.
 hvilket gør,at jeg kan sy meget tæt på anoraksnoren i skråbåndet.



Jeg foretrækker anoraksnor til puder, da jeg synes at tittekanten bliver lige tilpas.



                    Her ses den færdige  resultat, som jeg synes sagtens kan matche færdigkøbte puder.
 Prøv dig frem, det er ikke svært.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar